my year of rest and relaxation

Jahapp *trumvirvel* hur gick det med svampplockeriet då, från att komma upp i tid till att komma hem med livet i behåll?

Jo tackar som frågar! Vaknade alldeles för tidigt, och kom iväg ut i skogen och sen hem igen utan större trauman. Hittade massa svamp, lite älgkadaver (?!), slapp regn, såg bara en spindel men kom hem med en fästing. Uuuuh ryser. Men där i sitt naturliga habitat kan jag ta lite kryp, det är värre här hemma. Det var KBT for real att sitta och rensa svamp och så dyker det upp diverse sniglar & kryp & annat äckel. USCH! Dödade min första spindel i livet igår, det låter inte mycket för världen men man ska veta att det är en sinnessjukt big deal för den här. Det var bara en månad sen jag slängde en jacka på marken som absolut inte var min pga spindel. Och det är fan inte för att jag inte vill se dem döda, hallå, folk har helt sinnessjuk vardagsmoral men det är tydligen en grej att "släppa ut spindlar"? Jag hade gjort det enbart för att jag inte vill ha med dem att göra på något sätt över huvud taget. Ett dödande kräver en viss kontakt liksom. Självbevarelsedrift/egoism i sitt esse. 
 
Man är ju ett betongbarn in i hjärta och själ. Men det var fint i skogen. 
 
På tal om habitat. Hitta en drygare person i bänkpressmode I'll wait. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0