Business times

Denna lyx att vara ledig? Har långhelg torsdag-söndag, såpass underbart är det att jag vet inte vad.
 
Var ledig i måndags också och det var helt otroligt skönt att kunna stanna i Växjö en dag längre än vanligt, Jennifer vet vad jag menar. Därmed har jag också legat en dag efter hela veckan vilket ändå är positivt eftersom veckan går fortare då.
 
Mer då? Den första och enda föreläsningen för veckan var en inspirationsföreläsning om skrivande, hjärnan och minnet. Mitt eget minne är verkligen inte speciellt bra, hade helt glömt bort hur kall skolan är och satt där och huttrade som en annan nakenhund. Men dagen var intressant och nu borde jag alltså kunna skriva texter som ingens hjärna vill slita sig från? Texter som förevigt skapar minneskrokar i varenda ens långtidsminne?
Hehe.
 
Läget annars är så att jag håller på att frysa ihjäl i det här landet och närfan ska våren komma på riktigt? Kommer den ens göra det? Börjar tvivla. 12 minusgrader i mitten på mars är inte okej. BLÄ! Jag vill ha vin på en uteservering, parkhäng på en filt, löpturer utan is på gatorna, slippa frysa.
 
En utopi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0