Jag knuffas, tappar andan & regnet vräker ner

Så gammal! Så vis! Så....trött på äldre dagar. Today is the happening. Big 22. Oh really?
 
Skymtade dock ingen tårta imorse. Nix pix, det råder fullständig ensamhet i lilla våningen här. Skållade mig själv till liv i duschen istället vilket jag var minst lika nöjd med. Det är fanimig galenskap med tidiga måndagar i februari (Sofia med arbetslivet 9-17- skymtar bristningsgränsen)
 
Men har man en gång styrt donken 8-17, då grejar man vad som helst.
 
Blir åtminstone såpass full i skratt om dagarna på min praktikplats så att det är lugnt. Att Habo kommuns sida om hemtjänst låter som en text från oupptäckt småstadsrappare, hur roligt är inte det? Rubriken och diktandet i slutet. Hujedamig.
 
Tiden bara rusar ibland.
 
 
/the older twin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0