Hej Sofia, vad händer idag?

Livet är mycket i allmänhet och i mitt liv i synnerhet, för att passa på att låta sådär upptaget viktig. I onsdags var jag på finalen av tävlingen Guldlådan 2013, som vi pustat, stånkat och kreativiterat med halva hösten på Medieinstitutet. Inte för att min grupp gick vidare men en annan medieinstitutetgrupp gjorde det. Posten bjussade alltså på mat, dryck, godis och en trevlig kväll på Meeting Room för oss som ville titta på. Och med det upplägget vill man ju det.
 
Igår hade vi mingel på skolan med våra terminsprojekt som jag och min grupp nervöst men ändock ställde ut. Och vad händer inte när ett par killar, de första besökarna efter öppning, kommer fram och klickar sig runt - omdirigering till skumma sidor. Inte för att det dock verkade bekomma dem på något annat än roat sätt. "Kolla! Man kommer till porrsidor om man klickar på deras sajt" blev introduktionsfrasen till den tredje besökaren. Ehm. Djungeltrumman var igång.
 
Ja. Sånt är livet. Därefter smet jag och satte mig på tåget, efter många sicksack mellan barnvagnar, hundar, käppar och personer som helt plötsligt tvärstannar utan medvetenhet om omvärlden (vi älskar dem alla, inte sant) till Växjö. PUH. Vilar en förbannelse över Stockholms central där minsta gnutta struktur elimineras vid varje tågavgång?

För övrigt mycket stolt över att a) kommit på rätt tåg i rätt tid och b) lyckats byta i Alvesta mot Växjö utan smärre katastrof. Ät mycket orutinerad tågåkare ska ni veta, vars tidigare resor slutat i Gävle och inte vid tänkt destination Tierp......resultat: småtjurig pappa som får hämta förskräckt dotter på okänd mark med gnällig lillebror i baksätet.
 
 
 
 
/ Yours truly  Sofia
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0