twisting heartache into fine

Min frånvaro kanske har blivit lite väl markant på senaste (?). Tur att bloggen inte är csnberoende, då hade det blivit krut i tangenterna kan jag lova. (HEEJ idag har jag ätit och varit hemma, HEEEJ idag har jag jobbat hela dagen. HEEJ osv, osv). Såna där uppdateringar som får vem som helst att hoppa ur soffan, helt begeistrade av mina livsberikande aktiviteter.

Jag bara skojade.

Julen var trevlig. Cosmonova var häftigt. Jobbade efter det och igår tänkte jag ta igen lite mellandagsrea men det enda Stockholm har lämnat kvar åt mig är storlek 40, barnvagnar och kallt väder. Men plånboken förblir HAPPY.

Tror ingen missat att det är nyårsafton imorgon, vavava? taggination! Kan ju säga som alla andra; jag har en SÅÅ fin klänning!

Nyårslöfte till mig själv: blogga mer?



// Sofia


This is how it goes down

"Just takin a walk on the wildside" skrev jag till grind och så åkte artonårige jennifer med sin systemkasse genom stan, full med smirnoff. Inte jag dåra, utan kassen.
Jag for idag från Emil "hem" till Älta. Det var nyårsförberedelser jag hade i påsen och tillsammans med Malin, Grind och Niklas blev det mer resurser inhandlat ikväll på City Gross, we  like! Här ska det firas nyår vill jag säga!

 

Hittade btw mitt favoschampoo där bland allt annat random, blev glad för de har nämligen börjat plocka ur det från hyllorna i allt fler butiker runt om i sthlm!

O så fick jag låna fyra tshirtar från min snygga pojkvän för jag tjatar så mycket om min brist på just tshirtar (och pengar, hehe). Så dessa är MY OWN under ett tag fram över nu va, va va.



Vi tänkte även dra och sola imorgon, vill bli brun innan jag tar piercingen, eftersom man inte får sola när man just tagit den. Hm. Plus att man ska hålla sig nykter i cirka 3-8 veckor (påläst, ja?) vilket betyder några nyktra utgångar för mitt och sofias projektarbete! Vilket ifs passar perfekt när jag tänker på det, eftersom vi inte får blanda in alkohol i arbetet. Toppen toppen, som Julia skulle skrivit.

Nu funderar jag på att krypa ner i sängen, ensam. Buäh.

/jenne

We belong to the music

Fiskpinnar med makaroner. Det är vad som åts idag i huset, and ill tell you, det var efterlängtat. Iaf från Emils sida (och alla andra killars?).

Hur som, vi har trötta ben, i två dagar har vi varit på stan och kollat in julrean och fyndat! Men nu får det räcka, annars kommer ja göra slut med mina pengar strax innan piercingen den andra januari (!!), o det vill vi ju inte! Vore ju lite taskigt när man gått och taggat.

Vad har annars hänt?
öhh, det har vart jul! Fick många fina julisar, sköna mjukiskläder från jonte o morsan, miss sixty tröja av emil, pengar av mormor o morfar, finfint hittills!
Vi va o såg avatar, lite seg men den va ändå snyggt gjord! Sen har vi solat, lagad tonvis med mat (känns de som). Och blivit bitna i fötterna av katterna som bor här. Herregud, kusinerna har verkligen lärt dem hur man jävlas.

Neh, nu ska jag försöka få ner Emil till köket med mig, är hungrig!

(saknar min flicka!)


/jenne

Tautou

Det är Dan Före Dopparedan mina vänner. Idag har jag försökt dona till en fin gran. Men, min pliktkänsla sträckte sig längre än min behändighet, tyvärr. Granhelvetet kunde nämligen inte stå rakt, så det är fenomenet lutande granen hos sofia som råder.
Men vadårå, den är personlig och fin, punkt.

Nog om detta spektakel.
Jag fryser.
// Sofia

:)

Fundering 1:
Kollar på klockan 23:58
Kollar på klockan 23:59

"YES jag ska tima 00.00 and make a wish"
Ser på klockan 00:01.


AAHRÅ. känns bra att jag lyckas med de saker jag tar mig för.

Eftersom jag har en underbar nasal och hes stämma och attjoar utan att behöva kika på solen har jag obehindrat legat på soffan idag. Ätit, sovit, sms:at, tydit drömmar med Jennifer (va fan, tydit (?!)), ätit, sovit, sett crappy filmer and you get the drill. KUL det är att vara SJUK JA. En stund mellan ovanstående aktiviteter tog jag mig tid att betrakta kontot med. Såg att det trillar in lön imorgon.
.
Det är ju bra. Om jag inte skulle köpt alla julklappar vore det ju kalasers. Men nu har jag ju det. Så.CRED. Det var väl typ det jag ville få fram. Att julklapparna är köpta i tid, alltså.


 



Det här med att vara sjuk suger all inspiration ifrån mig. Läskigt.

// Sofia

behind the eyes of your sisters boyfriend

Sitter här efter en mycket värd skoldag. Den bestod av tio minuters psykologilektion. Jag är så tacksam för att jag hade styrkan att överge sängen imorse när det var tidigt och mörkt och härligt. Annars hade jag ju missat tio minuter av psykisk stimulans. Det är ju för hemskt att tänka på. känn ironin vibrera.

MEN NU ERE LEDIGT ! woop woop.




och jag är jättehungrig. jättejätte. denna skapelse..har jag lust att sätta i mig.

// Sofia

Dance, dance, dance

Idag har jag flyttat in hos mina kusiner i älta. KÄNNS BRA, feelin good, danke schön. De är narre helt enkelt!
Kommer bo här i tre veckor fram över, o kommer va så jäkla skönt, skoja inte!



(Dessa björnar kommer till arvika!)

Så här är läget;
Imorgon får jag träffa Emil, yeey
Om två dagar slutar jag skolan
Om fem dagar ska jag och julia beställa tid till piercing!
Om sju dagar är det julafton..!

We like. Narre.
Nu kom den bruna katten upp, jag tror den gillar mig trots allt! Nu ska jag försöka att inte sparka till den i ansiktet när den ligger i fotändan av sängen som jag gjorde på Emils katt. Den gick och kastade hatblickar på mig resten av dagen! :o

Snart simpsonsfilmen, måste göra mig iordning först!

/jenne

Kvar i nåt jag lämnat

Precis som nedanstående inlägg från Jennifer antyder, så var gårdagen ganska händelserik. Varför gå lugnt ut första dagen på veckan? Nej, måndagen skulle envist bjuda på en resa genom hela känslobarometern.

Vi hann vara oroliga och sedan lättade över Jennifers telefonäventyr (de där c902 ska man inte lita på, har Sofia bittert fått erfara), glada och nöjda över resultatet på mediekommunikationsarbetet, nervösa inför spanskaprovet (talar för mig själv alltså), peppade inför Winnerbäck på hovet, lyriska väl där och rätt trötta när det var slut. Tack vare vädret kunde vi frysa lite också. Bra jobbat!

Väl i globen igår var jag inne på mitt sjunde Phone House (FÅNHUS). Den fick lämnas in en fjärde gång men vänta bara. Nästa gång jag får tillbaka den ska c902 reklameras. Jag vet att den inte kommer fungera nästa gång heller, för hur trevliga ni än är kan inte sympatin i er röst hjälpa en sårad nalle. Så det så.

Längtar till Cosmonova på lovet. Jag och Jennifer har bestämt gå farligt ut och se två filmer! Sweet.


and you can see my heart

Idag har varit en väldigt rörig dag. Känns som en mardröm, har bara sprunigt och letat efter folk.
Började med att jag åkte från en Emil i täby och mötte upp flickor på gullmars. När vi sen klev av i kärrtorp insåg jag att jag inte hade mobilen med mig så supersnälla(silver) sofia och jag begav oss snabbt till skarpnäck och frågade ut städare, spärrvakter och annat folk om de sett min rara mobil.
Men ingen respons fick vi förrän jag träffa på en chaufför av en slump som hade hört att de fått in en mobil . WOHOW, ett spår!
Så vi begav oss till gullmars den skulle påstås vara men ingen visste något. Suck. 
Så just som vi tänkte fara tillbaka så ringer jag min mor och någon har ringt till henen från min mobil och har hittat den! Vilken röta, eller vadå! Så när jag fick namn o nummer på snubben så blev det lite lättare.
Tydligen var det en tunnelbanechaufför som hade den, så jag fick den av han när han körde hagsätra tåget och tåget stannade vid gullmars.
Perfekt! Och tack så mycket igen för att du följde med, såfia! (Hon är på hovet atm btw!)

Sen fail nr 2, var att jag körde på matteprovet, gtestet. Skitsur var jag. Men efter mycket om och men, och endast för att det är jul, så fick jag de två poängen som fattades och g:et var säkrat! Men jag känner mig inte ett dugg värd det. Usch.

Vilken dag, sådant gillar vi inte. Men snart är det lov, gud vad jag är värd det! Då ska sofia och jag på cosmonova oxå! Vi har reserverat fyra ticets, någon som vill med och se deep blue sea? Eller kanske en film om livet ute i rymden?




/jenne

Sharpen my body like a pen

Nu är alla chips i påsen, all jord i krukan och alla gurkor i cheeseburgarna (!).
Sofia och Jennifer ska ikväll fara ut på uppdrag, eller på sätt och vis uppdrag eftersom detta besök ska med i projektarbetet. Men vi kan även kalla det utekväll. Bonden sen collage står på schemat, samt café besök om det orkas med!
Det som är så roligt med utekvällarna med sofia är att det kan hända vad som helst! Det är en bra grej med våra utekvällar, de brukar heller inte krångla och nu ska jag inte ropa hej innan jag hoppa över ån ( eller hur va det nu?) men jag tror inte att den här kvällen kommer bli något undantag!


Ouf, hörde att in flames skulle spela på hovet, lite nyfiken va man ju på det. Oh, juste, såg ju regina spektor i måndags med brossan. Det var så sjukt lyckat! Först fin middag i restaurang med god mat och trevligt sällskap! Sen var det Regina och fy sjutton var grym hon va, inte besviken för en sekund! Hon är grym, en av mina nya favoriter faktiskt.

Var med julia i stan i onsdags och handlade julklappar, samt stövlar och väska till mig själv, sponsrat by morsan. Jennifer har det lite dåligt med ekonomin just nu men hoppas att julafton ska kunna rätta till den saken ... (a)

Plan1; sofia och jennifer till arvika ! Nej, inga biljetter är inkasserade, men whatever, det kommer snart! :)
Plan2; julia och jennifer ska pierca sig på lovet!

Aja, nu ere klä på dags som gäller. Men vad fasiken ska man ha på sig då? ..............

/jenne

I hope that you would do this to me

Jag vill åka till Thailand NU. Detta fjärran rike har återkommit i mina drömmar två gånger på en vecka ungefär. Jag tycker det borde betyda att jag ska åka dit NU men min drömtydarbok säger inget om de. Imorgon är det ett år sedan jag for dit.

Som en liten kuriosa från datumsuckern herself.


 

 

// Sofia


How darkly the dark hand met his end


Jobb idag mina vänner.
Och jobb igår, däremellan har jag hunnit med att vara i skolan en sväng. Samt spankulerade jag och Jennifer på stadens regniga gator igår, det var inte nådigt. Regnet alltså.

Jag har med andra ord hängt ganska mycket runt centralen dessa dagar. Det är en plats där folk är benägna att bete sig mycket socialt okonstuerat. Ska vi ta och lägga in lite socialt beteende på schemat? För att sprida lite smidiga manér, tänkte jag. Slippa folk till vänster i rulltrappan, hallelujah!

Borde skriva klart psykologigrejen om ångest. Ångestframkallande, har jag kommit fram till. Det kan jag ju alltid nämna som en liten bonus; "detta fenomen är självupplevt i och med detta arbete"

// Sofia

Oh no, oh nooo

 

 

 

Rihanna har humor oxå, we like!

/jenne


I hear in my mind all of these voices and it brakes my heart

Nu sitter jag och käkar ostbågar klockan tjugo över ett på dagen. Det finns inte hur ledsen, eller sårad kanske, jag känner mig just nu.
Men jag vill slippa tänka nu. Slippa tänka på människor som säger saker utan att tänka efter först, sluta tänka på människor som tror så bra om sig själva och trycker ned andra människor för att bara må bättre själva av det. Så jäkla patetiskt så jag blir illamående.

Jag åkte buss hem och det var första gången på väldigt länge som jag kände mig riktigt bekväm. Det var lagom mycket folk på bussen, och vi susade förbi norra sköndal, masten, töresjövägen och bergfoten innan någon valde att trycka på stop knappen.
Gud så skönt det kändes!
De enda ljud som hördes var någon som prassla lite med en påse någon enstaka gång, och någon fick sms på sin mobil. Inget mer. Skulle jag vara med i LOST eller Robinsson eller något liknande, så skulle jag välja att tillbringa min tid på en öde ö med dessa människor.



Förresten så har jag börjat nysa mycket berätta jag för sofia, o hon kom på att det var nog mitt nya schampoo!
Passthison har kommit på att de börjar nysa vid roliga tillfällen.
Jag börjar nysa när jag plockar ögonbrynen och av starka parfymer, samt av schampoo tydligen då.
Geniet själv (Sofia alltså!) börjar nysa när hon får solen i ögonen eller när hon äter starka minttuggummin, vilket Jennifer finner mycket underhållande!

btw, vid sex ska brossan hämta upp mig och så ska vi åka o se denna kvinna:

 

/jenne


step by step by step monster



Centralstationen ska renoveras och donken med det. Japp hela våren ska där byggas och bli fint. Moshi moshi, Kungsgatan 50 lördagar

// Sofia

I've been kissed by a rose

Ah, nu sitter jag här, homecoming ( höhö ) från skolan. Emil är påväg, sakta, men säkert! Han ska förhoppningsvis hinna hjälpa mig med skitmatten om han kan ta en paus från tibia och sina egna läxor. Fy för skolan.

Idag fick jag veta att jag fick mvg på naturkunskapen! Chockerande, men sant! Jag som trodde jag skrivit g+. Jag fortsätter förvåna mig själv...

Igår fotade jag lite på förmiddag när jag kom hem, och kom ÄNTLIGEN på hur man ändrade självutlösartiden. Den var inställd från början på fem sekunder och jag har inte hittat hur man ändrar den. Men nu så! Glad blev jag, dock vet jag inte om bilderna blev sådär superbra. Men men, det kommer resultat senare i veckan när jag har tid att leka med dem.

(provsmak, eller vad man nu ska kalla det)



Jag och gela pratade om att ta en tur till ikea och köpa presenter, vi sa inget datum så jag tänkte kolla med henne om det gick bra i helgen. Hm, nån som ska med elllleeeeerr?

Här har ni en låt jag inte kan sluta spela...

Ne-yo sjunger ju galet bra, dock kan jag ju inte sluta stirra fånigt på hans läppar, typ släkt med victoria silvstedt?  Och fifty e ascool som vanligt!

 

/jenne


RSS 2.0