Tyresö är litet

Happ, här var det livat då! Eller vänta...nä. Stackars bloggen. Stackars er.

Är antagligen inte först med att undra detta men hurfan kan helgens två dagar gå så pissigt fort i jämförelse med måndag-tisdag? Inte ens denna helgen var ett undantag trots att man fick en extra timme. KATCHING. Kanske för att det har varit en så bra helg. Wiiiiiii. Jag och andreas har kollat massa film. Typ inception! Cool film detdär. Leo Dicaprio gör bara mindfuckers nu för tiden. Impad man blir.

Igår var vi ute bland annat, salig blandning av människor. Bland annat de tre snyggisarna nedan. Blev en rätt tidig kväll för att vara vi eller hur jenpen? Men det var kul ändå :) Har ont i mina vader, men så går det när man har på sig killer heels. Vad gör man inte för att känna sig het som smet? Nej just det. Roligt var när jennifer skulle byta om på tuben, roligare var när hon insåg var HarrY kom ifrån. Interngrej. HE HE.

Tillbaka till jobbet imorgon då. Inte ett ord om att det är höstlov nästa vecka hörrni? Man borde få OB dygnet runt vecka 44 så mycket som alla tycker om att åka tåg då samt passa på att käka donken. Men det blir nog bra. Jennifer kommer göra succé på sergel tror jag, så alla kommer nog gå dit istället!



// Sofia

why do you have to be so cute, it'a impossible to ignore you

Jaha, då var man en donkenflicka då, passthison goes donken!
Så nu kommer ni träffa oss på mc vart ni än går, känns väl kul kanske? Jag är taggad, pengarpengar.

I helgen har det blivit en massa mys med pojkvännen och ser ut att bli så även ikväll! Så ni vet vart ni har mig. 

Juvliah & Såfia, jag har en plan..! O va inte rädd julia, denna gång är de en bra plan! WIHO! 




/jenne


Och någonstans där så blev jag den jag är nu

Det är jag och mina doftljus ikväll under en röd filt. Fan va myyyys, eller inte doftljusen under filten såklart. Tycker nog det räcker med att ha utlöst brandlarmet en gång idag när vi skulle steka ägg förut. Duktig, jadå. Något gick snett. Hm.

Men ni fattar. I helgen har jag gjort av med mina sista göra-av-med-pengar (dvs det som inte sätts undan) på shopping med Jennepenne igår på stan  och sen var jag ute och drack öl också med Andreas och Felix.

Alltså sinnes vad mycket folk det var på stan. Man blir ju helt matt i kroppen, sedan när trängs folk i ett kallt stockholm dagarna innan lön? Jag och Jennifer gäspade och konstaterade att vi minsann var lika slut som de som gjort högskoleprovet igår, om inte mer faktiskt. Jösses, t-centralen en lördag, jag behöver inte säga mer va?

Igår hörde jag Måns-gör-bort-sig-låten också och då längtade jag lite tillbaka till Arvika. Riverside dygnet runt, jafan.

 

// Sofia



If you ever knew what I'm dreaming of, you would head for the hills

SICKNESS. Snö i oktober är inte okej. Dumma jävla golfström, ge inte upp nu va.
Idag har jag jobbat, det var roligt. Isabelle går på hasch ("ah jag tar en haschrunda nu då!" annars blir hon aggressiv) jag är allmänt förvirrad och tar hennes beställda burgare på eftermiddagen och allt är helt i sin ordning. Vi har roligt på jobbet tillsammans, särskilt när vi hör den här låten nedan. HELT SJUK!



Dessutom tittade Jennifer in på eftermiddagen, LOVE! :) Ibland känns det som att jag jämt är på jobbet, som att jag aldrig är någon annanstans. Vill. Ha. Fet. Lön. Tack.

Ah, helgen då? Lite utgång, lite fika, kanske lite Andreas men INTE nånting HP. Någon jävel lurade mig att sista anmälningsdag var i somras? Så jag sket i det, sen visade det sig att det var i september. När jag redan skitit i det och gått vidare. Trött man blir ibland. Jeje.

// Sofia



if you change your mind, i'm the first in line

Kom nyss hem från en tripp till globen med min kära kusin Natta. Vi såg Mamma Mia, på engelska också! "Nu kommer du ju inte fatta nånting" sa kusinen o flina. HE-HE

Imorgon ska jag sätta på mig såkallade "anständiga" kläder, som morsan sa åt mig, eftersom jag ska på TVÅ jobbintervjuer!
Den ni, jag kan inte fatta de ens själv när jag läser det. Från att sitta med julia o snacka om att "tänk om vi oxå fick shoppa för 35 000 kronor.. " till att telefonen ringer två gånger på en halv timme o VIPS så blev min fredag uppbokad. Sånt gillar vi!

Resten av helgen då. Hmm, lördag har min snygging högskoleprov hela förmiddan, så det blir väl att träffa honom framåt kvällen, det hoppas jag på iaf, BLUSH.
Lördag dag blire shopping med sofia, vinterjackor föreslog jag att vi ska kika på, är ju TYVÄRR dags för det nu..

läskig tjej va? haha


/jenne

I'm addicted to words and they're useless

Jag är en sån där som hakar upp mig på ord (ni som avstavar regelbundet bör passa er). Det bästa ordet som hörts på länge måste för fan vara inaskad.
INASKAD - förhindrad att resa på grund av aska. "Tyvärr, det blir ingen semester i vinter, jag är inaskad".

asså haaahaaahaaa. :D tack island

// Sofia

sometimes i swear i can see straight through you

Idag har jag haft kult på restaurangen x2. Först McDonald's ju, sen vapiano med Andreas, ja jävlar vad kul. Börjar bli STAMMIS! Hejhej.
Fast sen åkte jag hem, titta vad jag hittade; jodå, det är random i ett nötskal by Jennifer/Sofia.

// Sofia

someday you'll turn around and ask me why did I let you down?


Har ni sett lutande tornet i Pisa eller?

Ah nu har ni.

Har ni sett hur de skulle se ut om nån stod o höll upp det?

 

Nu har ni! Hahahah, ja e ruvlig. Men sofia, jag har fortfarande ingen aning om varför vi sprang upp till hotellrummet mitt i allt. Hmm.

Har varit väldigt off senaste tiden, aj knöw, men jag har fått en pojke som jag inte kan (läs; vill) sluta umgås med! Så ni får stå ut o vara glada för min skull, wey!

Äsch, här har ni lite bra skit jag hittat.

 




o ni missar väl inte spellistan som jag ständigt uppdaterar ;  absoluteRandomness

/jenne


Dr. Dre's dead, he's locked in my basement

SJ sabbar för McDonalds med deras sugiga tåg som inte funkar och håller folk borta. Därför jobbade jag bara 4 timmar idag på grund av att det ej fanns tillräckligt med gäster att servera. På fyra timmar tjänar man så att man kan köpa såhär mycket grejer.

Ja. Om man vore i thai då.


 

 

/ sofia


You should've made som plans with me you knew I was free

Söker utbildningar bara för att se om jag kommer in. Förhoppningsvis ger det lite självbekräftelse om några månader om inte annat.
Men kul att de utbildningar jag är nyfiken på inte startar i vår då. Kanske ska bli byggarbetare, det verkar ju vara så inne nu för tiden. Dessutom är jag nästan homies med dom som kommer in på jobbet som jobbar med att bygga om på centralen. Vet alltid precis vad som ska ha.

På den vägen kan jag ju glida in? HE HE.

/sofia

White america

Kolla på "the proposal" om ni inte sett den, för den är så jävla otippat rolig. hahahahhaha!
(Sandra Bullock spelar bitch om ni inte blev tillräckligt lockade av mitt första argument.)

Humor á la McDonalds

"Din hamburgare dröjer tre minuter, men vill du ha pommes fritten nu?
Ja tack!"

Så går gästen därifrån utan pommes frittes ;pPpPpppPPppPPP

"Vill du äta här eller ta med?
Ta med!"

Så äter gästen här ;pPpPpPppPPPPp


Man kan dra många skämt på jobbet, isabelle och sofia gillar detta.

the one they adore, who they came to see

Jaaaaja, tretimmarsmiddag med fröken holmqvist efter jobbet! Yes please!
Eller själva matförtärandet tog nog inte mer än 20 minuter. Kanske inte ens så. Whatever. Jag äter för foooort. 5 minuter?

"vi har inte setts på HUR länge som HELST! jävlar. Eller, VÄNTA. En vecka? Va? Nej? Haha? En månad väl? Skumt?"

Det kan hända så himla mycket på en vecka förstår ni. Som ni märker hänger jag faktiskt inte med i svängarna nu för tiden. Kommer snart börja trycka in kortet i chiphållaren fast det står dra kort och då, då har man sjunkit lågt på hjärnans accelerationsmätare.

/ sofia




want you to make me feel like i'm the only girl in the world




Pharrell, för mig är det okej att du har en rosa tröja. Puss från din blivande fru Jennifer

/jenne

lately i've been hard to reach

 

 

 

helt sluuuuuuuuut i huvudet! idag är jag tråkig.
Väger upp för gårdagen som var BRA!


Det kanske kommer en förändring

Det var inte längesen alls det var vår i Stockholm och jag frös och hade skinnjacka på mig i MAJ(!) och skulle hem med Jennifer till henne efter hennes finfina dansuppvisning i Tyresö och vi skulle ut sen och jag jobbade inte (tell no one about tonight) och livet var väldigt annorlunda då. Det enda som stämmer är att det är ungefär lika kallt ute och lika regnigt ute och det var inte alls länge sen jag satt där på busshållsplatsen MEN vad har hänt nu?

Känner mig som en sentimental kärring, men det är jag inte. Jag bara undrar. Fattar inte hur det kan kännas som att ingenting händer men när man tänker på saken förändras saker hela tiden. Hurfan. Kan man missa så mycket.

Sånt här får jag typ tid att reflektera över när jag inte pluggar längre på kvällarna (<3)


/Sofia





Hey, what's wrong with you?

 

 

/jenne


You wont ever get too far from me

Känns som att jag aldrig är hemma nu för tiden! Jag spenderar mer tid med typ McDonalds stamgäster än min egen mamma = skumt. Känns som om någon filtrerat mitt huvud = jag har typ ingenting att skriva om. FORTFARANDE. Har varit på vapiano tre gånger på en vecka, gotta STOP slösa så mycket pengar på MAT. Även om mat är gott. Särskilt vapianos pizza.

Ah, och så har jag börjat se det roliga i vissa gäster, börjat studera folk på riktigt som min kära bloggkollega Jennifer. Folk är fan roliga som kommer in och driver med mig. " En kebab tack"
"EEEH det har vi INTE?"
"nej jag vet, hahahahahha, en cheese tack". Levererat av kul gubbe 50+.

Whats the point liksom, men asså sånt får mig att skratta = det märks att jennifer och hennes skämt är mycket avlägsna mån-fredag 8-17

Saknar helgen som var och längtar till helgen som kommer, vår lilla sötmalin fyller myndig och ska introduceras för Stockholms uteliv med donkens partyelit, mycket roligt må jag säga.
Jennifer ska också ha en mycket rolig helg fast på heeelt annat håll (ledtråd norrut), har jag sagt för mycket nu? Passthison gillar att göra er nyfikna, i alla fall jag. HE HE.


/ Sofia



hon är sån man ser ifrån hundra mil genom mängden

Nu är det den andra passthison-halvan som måste få ihop saker. Livet är som ett pussel ibland, eller hur? Ingen himla chokladlåda.

I lördags blev det utgång, dock fastnade vi på Cattelin, men det var kul det med! För vad är en kväll utan snesteg, tabbar och komplikationer?
Precis vad jag oxå tänkte, ingen himlans kväll alls! Ingen minnesvärd iaf.

Här har ni lite bilder, känner mig inte så himlans prat(skriv?)glad.


 

 

 

 

 

 

/jenne

 


Beneath the fragile substance of my soul

Morgonblogga! Varför inte.
Ska jobba idag, N to the ICE att bara stå på pompan 12-16, det är typ vad jag kan gå med på en lördag som egentligen skulle varit ledig.
Ikväll ska vi UT! Passthison ska dock ut på olika håll för en gångs skull. Om nu inte planerna skulle ändras helt åt helvete, det vore ju inte allt för förvånande om vi ändå slutade på samma ställe.

För övrigt lagar vi grym mat tillsammans! Mozzarella/champinjonpaj och kräftor gjorde vi bara sådär igår (Innan ni börjar märka ord, ja, det är klart vi gjorde kräftorna också, vem föder inte upp dem i badkaret?). Snackade om allt mellan himmel och jord.



Sånt är värt.

/ Sofia


"...är han intresserad, så ser han till att ni ses..."

Det är fredag, tagga till!

 

 

 

Erkänn att ni aldrig vet vad jag ska lägga upp för musik? Haha, it's funny..
Men han är ju så fyndig, den där Magnus, erkänn nu! Kanske inte världens mordenaste musikstil, men sen när blev det fel? Neh juste.

Ikväll är det myskväll med den andra delen av passthison. Kräftor blir det för fulla muggar, trevlans är vad det ska bli! Så nu vet ni var ni har mig. Och smsa inte och säg att jag är tråkig som inte festar varje dag varje helg, har tröttnat så på de smsen >.<

O imorrn blir det antagligen Lobby för min del. Wiih!

Sen kan jag berätta att jag sitter inte här hemma bara och hoppas på att någon ska knacka på dörren och ge mig jobb. Nejnej! Neinnein, nono!
Antagligen ska jag börja som extra fritidslärare snart, vad säger ni om det? Och CVn har jag snart skickat till hela sthlms krog och klubbliv. Sjukt najs vore det! Jennifer - snart i en bar nära dig.

/jennifer

 

p.s. va tycker ni om detta då absoluteRandomness ? LOVAR att ni gillar minst en låt på listan. Annars har ni antagligen växt upp i en liten låda på IKEAs ta-själv-lager.


RSS 2.0