Stan förblöder allt är stängt

Tjatja bloggeeeeeen! 
 
Har du saknat mig? Jag har saknat dig, och Jennifer också såklart.
 
Vad pratade vi om innan vi pratade om Corona? Vill knappt ta hor-begreppet i min mun, stackars bloggy som nu också drabbas indirekt, hade vi inget roligare att komma med efter 900 års uppehåll. Förutom pimmy och hans lilla photo shoot såklart. 
 
Menmen, livet kan ju leka ändå. Som i torsdags till exempel när jag och Jennifer hängde i Rålis och solen stekte, saker diskuterades, människor spanades på, vin dracks och 🦈 intogs. Man va nöjd! Klipp till mordorvädret igår, men aja, man borde väl vara van nu förstås. Blev en kul kväll ändå på Suppers innergård...(schh). 
 
Imorn ska jag och Jennifer mecka soffa, äntligen! Satt ju här som ett annat pucko och väntade i onsdags på en soffa som aldrig dök upp...det här med datum och siffror va. Att det ska vara så svårt. Vi minns ju alla trubblet med meter och minuter, det här med ENHETER, det fastnade väl aldrig riktigt. 
 
Jag är så jäävla trött just nu, blir inte roligare än så här. Jag hoppas jag får sova ut imorgon, utan fiskmåsdamperi. Men vi hörs säkert imorn, another day, another rage, eller nåt. 
 

Vad händerå?

(null)
 /refinnej

Old town road

Hej. 

Eller hur börjar man ett inlägg med så mycket press på sig?! Som att bloggen fått vakna upp från en djup och långvarig koma eller en jäkligt lång nap. Och så stirrar alla och ba ’nå, säg något då???? Vad ska hen säga???’ 
Så blev det ett simpelt ’Hej.’ Aja. 

Och vilken värld att vakna upp i sen? 

2020 är ett år som kommer gå till historieböckerna som året när Corona blev mer än bara en öl som svenskarna festar till med på sidan av sin standard fredags-tacos.
Det är karantän för alla med minsta sjukdomssymptom och mormor och morfar har inte varit ute sen 16e mars då de tillhör riskgrupp. 
Läget är sjukt konstigt (bokstavligt talat) och ingen vet om diverse sommarplaner kommer bli som planerat. 

Jag tror jag tänker hoppa över en detaljerad recap sen december 2016 när Sofia sist skrev, eller sen maj 2013 då jag sist skrev. 
Ni får nyfiket fundera i er ensamhet (räknar med alla sitter inne i karantän?!) på vad jag haft för mig. 

Jag kan istället berätta om mina milestones (sås<3): 
-bor på Kungsholmen i en 1,5:a med min sambo/snygga pojkvän Erik. Vi flyttade in här för snart 2 år sen (i augusti men typ snart, sommaren är kort..)!
-har en vovve på 1,5 år som ska opereras om 2 veckor för patella. Den lilla ovetande stackaren...
-pluggar Webbutveckling inom e-handel på Medieinstitutet och tar examen våren 2021.
-förutom plugg så är det fortfarande musik och konserter som gäller för mig! Och en himla massa inredning och såklart, vin med Sofia. Och Sofia utan vin såklart. Men Inge vin utan Sofia, då kan det vara ❤️! 

/jennifärre, lite äldre, lite bättre.

(null)


RSS 2.0