Forever börjar här

 
Den här världen ÄR så sjuk. Tåls att upprepas. 
 
Det har varit en niiice långhelg vars startskott gick hemma hos Jennifer och ballen som ballade ur framåt kvällen. Fast egentligen redan på eftermiddagen när vi gick och skanderade saker på St. Göransgatan... Roligt. 
 
Förlorade också en del av min själ i lördags efter ett besök på IKEA. Det var liksom ingen hemma sedan i bilen därifrån. Jag tror dock den kanske börjar komma tillbaka. 
 
Olyckligt kär också, vem hade kunnat tro? Min nya besatthet finns i Hornstull och är högst upp i huset, har kungsbalkong, öppen spis och ett separat sovrum. Ganska fult kök och annat, men herregud, utseende kan man göra något åt, vi har samma värderingar. You had me att balkong och öppen spis. 
 
Nåväl. Idag kom sommaren tillbaka, vågar man ens säga så? 
 
 
 

Strange things do happen here

Livet är det som pågår....
 
När man väntar på att få korsa Sveavägen 
När man åker fyrans buss
När man väntar på att Teddybears ska gå på
När man väntar på lite riktigt majväder
När man väntar på att bli tagen med storm
När man försöker sysselsätta sig i en pandemi
När man längtar efter att få dricka vin med Jennifer på ballen
När man inte kan sova på grund av fiskmåsar
När man försöker bli av med en soffa till varje pris (inget pris)
När man väntar på flyttfirmor som inte dyker upp
När man bara vill få lite klarhet kring nånting
När man bara vill sova
När man vill göra allt annat än sova
 
När man väntar på nästa spelning med Kent...ssssssk
 
 
 

I got options, so why should I pick just one?

Who's your wifey?
Heheh. Nej, men man blir ju generad när Sofia skriver så fina ord!! 
Jag tror i för sig att det är mitt sätt att hantera den här ständigt underliggande skola-och-vart-ska-jag-praktisera-stress som visar sig genom att jag försöker få kontroll på allt runt omkring mig. 
Jag sorterar, planerar, städar, fixar, bakar, lagar mat och inreder för att känna att jag tillför NÅNTING till omvärlden istället för att låsa in mig i min coding-bubbla, där jag borde vara. 
 
Men Erik verkar inte klaga på att det ständigt är städat och helgen planerad eller Sofia verkar inte klaga på att få matlådor serverade eller muffins till eftermiddagsfikat (...hur gamla är vi?) så det blir väl mitt tips till alla er, hantera stress ala wifey-style! 
 
Och ja, balkongen om någon har fått smaka på min stress... blev en make-over för att hälsa sommaren välkommen, som jag trodde skulle vart här by now, men ah. 
 
Tydligen inte, det ska bli varmt idag, men då pratar vi 16 grader. 
 
Förra sommarens balkong-look(2019)
 
 
En dag fick jag för mig att skura balkongen för den såg "lite" smutsig ut... 
 
 
 
Andra sidan, ännu oskurad!
 
 
Erik passade på att rengöra rutorna på utsidan av balkongen, Pim förstår inte hur husse kan vara på andra sidan, hur kom du dit?!
 
 
Efter en rejäl omgång skurning! 
 
 
Efter torkning! Ser helt nytt ut!
 
 
Sen fick jag feeling när jag insåg hur snyggt det var med mörkt golv, så det inhandles olja och såhär såg det ut efter första omgången!
 
 
Andra laget olja på! Sen kom en första omgången möbler! Pim är aningen skeptisk... 
Lounge-stolen är från IKEA, HAVSTEN, och stolen i konst-rotting närmast är också från IKEA, dock köpt second hand, HÖGSTEN. 
 
 
Köpte även en stege second-hand för att få lite "höjd" på inredningen. Svårt att spika på balkongen om man vill ha någonting upp mot väggarna! 
 
 
Erik och Pim testar "Eriks" stol
 
 
Sen köpte vi rotting-pallen second hand, men även det nya lilla bordet mellan stolarna! 
Mattan är från IKEA, TIPHEDE. 
Så med lite blommor och ljusslinga så blev det, so far, såhär mysigt! Och självklart lite plädar för att förlänga livslängden på stolsdynorna samt öka mysfaktorn med cirka 110%.
 
 
Våra blommor på stativ har även fått flytta ut! Sista försöket att rädda stackars kaktusen... 
 
//your wifey, jennifer
 
 

What's your problem

Men guuuuuuuuuuuud, visste vi ens hur bra vi hade det för en vecka sedan? Overkligt när man tänker på det. Klipp till maj som skulle vara vår och Barcelona. Snyft. Ingen sol. Ingen värme. Megadepp, inget pepp, bara hänga läpp, HÄPP.
 
Men en bra sak mitt i allt. Vi har inte pratat tillräckligt mycket om hur mycket wifey Jennifer är?? Hon lagar matlådor åt oss, bakar muffins OCH, inte minst, lajvar byggarbetsledare i mitt vardagsrum. Den! Hur hade ens den här sprillans nya soffan sett ut om hon inte var här och hejdat mig i tid när jag ångade på med skruvarna hejvilt. Höger? Vänster? Absolut inte mvh Sofia. Ja visst, sätt den där om du vill ha ryggstödet där ja. det blir fint så. Helt kokobäng hade det blivit. 
 
En sann hjälte är hon! <3456
 
 
Lite mys med vin på vinballen har vi haft. Pim made this. 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0