war of my life

Samtal mellan mig och mamma:

Sofia: Jag vill ha dotfljus i julklapp.
Mamma: Kommer vara ruinerad om jag ska köpa busskort till dig. Önska dig av mormor.
Sofia: Jaha.
Mamma: Men mormor kommer glömma bort att du vill ha det och hittar på något annat att ge dig.
Sofia: Jo. Då säger jag till Martin. Jag vill ha doftljus.
Mamma: Han kommer spendera alla sina julklappspengar på Elin.


Känner mig motarbetad.

blir typ upprörd

Tidernas rikspucko. Langa en titt på det här liksom

// Sofia

 


don't worry baby, I'm gonna meet you halfway

Hur killar fungerar är något passthison aldrig nog kommer förstå sig på. Att ha en pojkvän ger oss flickor lite inblick i hur den manliga delen av mänskligheten tänker, men det väcker även många frågetecken.
Komplicerat det där, något vi inte bör ge oss in på mer en fredagskväll när man är lite bakis efter jobbet.
Sådär snurrig i skallen pga dumma gäster o allt pommesos.
Blä.

Nu är pojken på finsk mark så jennifer passade på att keka lite ostbågar när hon inte ska kyssa någon pojke på helaste helgen. Dock var de inte så goda som ja minns dem, hade ju lugnt kunnat skippa hundratusentals påsar ostkrokar för att få lite pussar med min pojke.

Men nu har jag ju faktiskt inga valalternativ så jag ska sluta upp med drömmandet.
Eller fortsätta det i sängen snarare. Gonatt!

asnjöda flickor utanför upponervänt hus i magaluf

/jenne


I died for you one time but never again

Man möter rätt roliga och vänliga gäster också ska ni veta. Idag påpekade en man under eftermiddagsruschen (fast nej det är fredag och lönehelg = rusch HELA TIDEN) "you're here all the time" med ett flin.

Japp svarade jag. Men jag får ju i alla fall betalt för det. Det är liksom mitt jobb att hänga här. Han är typ stammis och får INTE betalt för det.

Sen fick jag en halv bussremsa av några trevliga bonnläppar. "Ja, men, vi ska hem nu! Åker du pendeltåg eller så? Här kan du få en remsa"

Klart man tackar och tar emot och ser glad ut istället för att upplysa dem om att remsan gäller typ forever and ever, åtminstone tills nästa gång de kommer till Stockholm? yeah baby.

Till sist var det dom som berömde mig för hur DUKTIG jag var. Jag hittar inte på faktiskt. "Vad duktig du är, du arbetar så snabbt! Och ändå verkar du inte ett dugg stressad. Vem är din chef?"

Asså skrytinlägg deluxe, i knoooooooooooow. Kan inte hjälpa.



// Sofia

long live the king yo

Nästa vecka börjar lilla slemgrodan jobba måndagar igen! Parti parti.

// sofia


Höjden av handen i pannan på sig själv

Sofia måste tvätta håret. Ställer sig för att duscha och tänker att det hade varit skönt med ett bad istället, synd att det inte finns ett badkar här i huset. Eller vänta. Kommer på att vi numera har ett badkar också sedan vi flyttat.

Dammmmnnnnn va skönt det hade varit då.
Jag är så jävla dum ibland. Det är såna som mig jag brukar skratta åt.

/sofia

Usch

Jag hatar att dammsuga. Det är så jävla tråkigt! Fyfan.

/sofia

P.S!!!!!!!!!!



kommer alltid älska de här killarna asso...

/jenne

keep it up, don't interrupt

Fett med trist väder, va håller vädergudarna på med, va?

Jennifer jobbar och sliter och somnar in bredvid pojkvännen i princip varje kväll, förutom när han åker till finland över helgen (pik!)

Förresten planeras utomlandsresor i mitt o pojkens huvud. Vore det inte galet underbart? Bah komma ifrån allt ett tag.. Nej, jag kan inte sluta tänka tillbaka på Mallorca.

Det är galet mycket bra musik som har kommit ut på sistone, Parken har gett ut nytt, Framtiden var här heter deras nya album, har dock inte hunnit lyssna in mig så mycket på det.
Även Rihanna har kommit med Loud och Good Charlotte ville inte va sämre och har kommit ut med Cardiology. Det var ett tag sen de gav ut nåt nytt! Typ sen 07.

Good Charlotte – Cardiology
Parken – Framtiden Var Här
Rihanna – Loud


/jenne



i mitt växthus är jag säker

Sämsta fucking beslut jag tagit på länge var att gå och jobba som sjuk idag. Det enda som kan vara värre än att bakisjobba är att sjukjobba. Man blir ju inte friskare direkt. Himla självdestruktivt beteende att trotsa sig själv och inte stanna hemma när man borde.

Man avverkar nästan ett helt träd när man är förkyld, har ni tänkt på det? Se till att hålla er friska för den goda miljöns skull, så blir samhällsmorsan glad (pik till Jennifer)



// Sofia

firecracker sitting on my headboard

"Den mörkhåriga flickan i kassan = den finaste flickan på hela t-centralen"
En sån servett fick jag idag. woopwoop! värsta kärleksbrevet ju.



Stoltaste tuppen i stan nu.

// Sofia

niet

Ser jag ut att kunna prata ryska?


// Sofia

Tredje gången han frågar så kanske jag ändrar mig?

Man: Har ni något vegetariskt här?
Sofia: Japp, McBean har vi (eller Mr Bean som Johanna säger, hahahah)
Man: Jaha, vad bra. Och den är alltså helt vegetarisk?
Sofia: Japp. Gjord på bönor. Meny?
Man: Ja tack. En vegetarisk burgare alltså, på bönor?
Sofia: Japp
Man: Så bra! Det är inget kött i den då?

Jag skojar inte. PaLlA TrÖgA mäNNiSkOOR. Nä. Om ni nån gång undrar varför det är kö när ni är på donken så är det här varför.
Alternativt slut på konversation;

Sofia: Jo, alltså. Vi stoppar bacon på den. Men det gör väl inget? I övrigt är den ju vegetarisk liksom.


Ankan är skön



waddle waddle...ahahahh

// Sofia

ööööööp

Vill skriva något bra. Men jag kommer inte på något att skriva. Antiklimax kallas det. Skrivtorka. Idéfrånvaro. Förlust av kreativa hjärnceller, jafan.
Funtar på att slockna för dagen. 07.00 ska jag vara på ett ställe och göra vad ni vet var...ahahaha.

But man's gotta do what a man's gotta do...även om man är tjej.

 

// Sofia


you know I really like it

Japp, igår var en mardrömsdag.
Allt gick fel, från början till slut. Eller min sista timme på dagen var bra, hemma hos Christopher. Resten bara sög. Gör om gör rätt hade jag velat att någon sa och spolade tillbaka dagen åt mig. Snela?

Såfia informerade mig härromdan om Ace! Kanske är dags och ta ett återbesök och se om bartendern kommer ihåg hur man gjorde en Tom Collins efter min lilla lektion med honom.

 

Bild från 09 (typ?), en fredag då jennifer och sofia skulle till popaganda!

 

off to work! /jenne

och så blev du mitt sår och jag blöder ihjäl

Måndag är inte så kul. Alltså kunde jag inte hålla mig från att göra såhär imorse när jag kom till jobbet. Helgen är slut, EMO CUT.
asså KOLLA. Köttigare har ni inte sett förr.



För alla er ironibefriande individer, er version lyder att jag blev anfallen av skåpdörren som jag höll på att städa när den var stängd. Den öppnades dock. RITCHHH.

// Sofia



Ska göra kaos med han

Ja, men annars då. Kul kväll deluxe. Förutom stackars pablo som fyllde år men blev av med pengar och kort under kvällen, det gillas INTE.

Malin och jag åt wastemat från jobbet vid stängning, fyllekäk innan fyllan är grejen. Mhmhmhm. sen orkade vi hela kvällen, såg Isabelle på vimmelbilder på klubben och skrattade och ringde henne och tyckte hon skulle komma dit, Malin fylleringde Victoria av misstag när hon skulle ringa nån annan, som var på övervåningen och allt var i sin ordning.

Idag har jag skrattat åt det här. Vad får man om man mixar laserturken och ha det så kult på restaurangen-pojken? hahahahahaha.

 

// Sofia


När donken är ute tillsammans

Hört en fredagkväll i Stockholm.

Kille:
Hej! Ursäkta, du ser ut som en potatis?
Sofia: Jaså, öh?
Kille: Ja! Asså, en sötpotatis.
Sofia: Jaha, okej?
Kille: Mhm, har du ätit såna?
Sofia: Ja
Kille: Gillar du dem?
Sofia: Jafan, dom är goda
Kille: Jaså, får man smaka på dig då? Har aldrig ätit dem


Nej, det gick inte hem
, ja, jag gick därifrån.

// Sofia

make 'em go oh oh oh!

Idag har jag varit duktig donkenflicka! har fått stå alldeles själv vid kassan. Till en början gick det skit, men sen kunde jag faktiskt stå själv utan att slå fel allt för ofta på touchskärmen.
Så nu är jag nyduschad o trött i benen och snart blir det idol med mor min tror jag.

Stoffer är nämligen uppe i ingenstans och tävlar, där av random hemmakväll.

På måndag blir det intervju och tandläkare. Gud så jag längtar... ellerh?

 

 

 

 



/jenne

p.s photoshop vägrar fungera av någon anledning. dfr de tröööökiga bilderna!

the long and winding road

Nu har jag suttit och funderat på hur min tatuering ska se ut. Jag har några idéer, får tänka på saken, hmm!
Va sägs som att göra dem efter jul, sofia o julia, tänkte jag på, så kan man önska sig pengar till det i julklapp ;]

Påtal om SOFIA ERIKSSON, kolla videon, vår kära braces tar upp bieber! Vi är tydligen inte de enda som stör sig på den lilla fjollflickan! yey





/jenne

Don't call my name out your window I'm leaving

Palla höstlov. Bara för att jag inte har det, positiv_b-rud91 är online.

Nämen ah. Jag vill ju också vara ledig. Herregud vad skönt att vara ledig. Har lust att bara sitta hemma och googla saker

 

// soff


RSS 2.0