so why don't we fall inlove?

Klockan slår snart tio och i vanliga fall brukar min väckarklocka har ringt för kanske tio min sen, aber nicht diese Montag!
Idag har mina tänder redan hunnit få sin ända stolthet som fanns kvar ifråntagen, jag har blivit ekonomiskt oberoende och endast två av mina naglar har blivit målade.

Klockan nio imorse, prick, var det dags för jennifers vanliga månadsbesök hos tandläkaren. Det är min tandläkare Akbar, vars mage kurrar så kul om ni minns.
Han gjorde mig iaf glad för han sa att jag fick ta ut min jobbiga stång jag haft i gomen, som gjort att jag inte kunnt spotta som normala människor samt inte kunna äta sallad utan att den snurrar sig runt den där pinnen i munnen.
Hur som, för att balansera ut min glädje som började han prata om tandställning på UNDERKÄKEN MED! Som en rädd igelkott kände jag mig, taggarna ut och i min panna måste det stått NEJ, ja, med versaler. I'm sure!
Jag tackade iaf nej till erbjudandet och hoppas att han inte ångrar sig och säger
"jo, du måste!"
nästa gång vi ses. Usch, hemska tanke. Mina fina undertänder som klarat ur och skur och fått vara min back up i huvudet, " det kunde vart värre, jag kunde ju haft på nedertänderna med!". Och nu får jag veta att det borde vara så oxå.
*SAD SMILEY* säger jag bara, sofia.

Och sen missade jag precis bussen från centrum, vilket betyder vänta i tjugo min eller vandra hem i regnet. Ja, jag valde att spendera min tid i tyresö centrum.

Perfekt tillfälle att köpa Mollys fästinghalsband tänkte jag. När jag går in på Apoteket (kronans droghandel, my bad!) så står en av de anställda och vänder ut och in på nån tjejs väska. I mina ögon såg de ut som hon försökt plocka på sig saker och sen gå utan att betala.
"Tur att jag aldrig gör så.. "
tänkte jag och gick bort till djurhyllan. I hälarna på mig kommer en expidit och höjer rösten
"kan jag hjälpa till med något?"
Lite sur är hon över att någon försökt själa halva hennes apotek, och det går ut över mig.
"Ehmmmmm, det är bra, tack!"
Hon tittar misstänksamt på kartongen jag håller i handen, och för att inte verka skum går jag snällt till kassan.
And here is the thing, mitt kort fungerade inte. CHIPFEL skrek kortläsaren (och med versaler!)
Kassörskan förstod ingenting och inte jag heller. Efter mycket om och men fick jag snällt gå och ta ut pengar, I WISH. Inte heller bankomaten ville ta emot mitt blåa nordea kort. Skit. Och eftersom banken öppnar tio var det bara att vända hem. Så nu kommer Jennifer leva budget tills hon fått ett nytt kort eller hur bankmännen nu tänker lösa detta.

Sådärja. Vilken novell va? Nu ska jag måla klart mina naglar och äta upp mina fiskpinnar med jasminris. Visste ni att man kunde göra fiskpinnar i ugnen? Det fick jag lära mig igår!

Lite musik kan ni få innan jag aeter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vill ni ha någon mer random blandning än den här så får ni nog leta ett tag!

/jenne

Kommentarer
Postat av: Sofia

Va produktiv du har varit idag!

sofia gillar detta. det är din grej att vara random, ingen får slå det!

2010-05-10 @ 20:47:54
Postat av: Jenne

WRONG, ingen KAN slå de ;>

2010-05-11 @ 14:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0