oh shit, vad jag älska dig trots att jag knappt visste va de orden betydde

 

 

nu ere klart. jag är kär. smygkär egentligen, för de kommer väl aldrig läsa detta inlägg. maskinen är mina nya pojkar som håller mitt humör uppe på dagarna i verkstaden på LW. Crazy they are, yes.

Jag förstår inte grejen med en text av eric gadd.
I låten "do you believe in me" så sjunger han följande..

She was workin' everyday down the street
Selling flowers
Pretending she was blind

Va? Jag stod i verkstan och haja till och bah; vänta, vafan sjöng han?
Jag tänkte att jag hörde fel, för det hela verkade ju sjukt random. Vem låtsas va blind liksom för att kunna sälja blommor? Minns en kille vi inte nämner vid namn, som hade knäppa idéer om vad man kunde hitta på för att tjäna pengaer, men detta?
Whatever, tänkte jag, men då kommer detta:

So I said, "Won't you please believe me
Instead of running 'round and
Laughing all the time?"

Men va? Vem börjar en låt såhär? U LOST ME, gadd, jag förstår inte hur du ska kunna knyta ihop det här?
Sen lyssnar man vidare på låten..

She was five foot four and lonely
As she walked into my room,
"So this is where you stay"
But when I tried to tell her
About these lonely walls
There was nothing
I could say

Do you believe in me
I'm yours you're mine
And though you refuse to see
I'll be behind

Anyday & anyway another rain had to come
And it got to me as well, well, well
When your losing what you came for
In the first place it gets fogged
Believe me, I can tell, I can tell

So I slip into my lonely room
And saying to myself
It doesn't matter if I fall
But then I heard some noises at my door and far away
There was somebody, somebody who shouted

Do you believe in me
I'm yours, you're mine
And though you refuse to see
I'll be behind

och med lite outside the box tänkande så kan vi nog förstå att han inte pratar om att hon bokstavligen är blind och försöker sälja blommor på det.
(SEX ere som säljer, vet hon inte det eller? Höhöhö.)

 

Jag har upptäckt en ny trend. Den suger dock.
Såhär är det,
först smsar nån och bah "tjoho, hur är det/va gör/va händer", ni fattar.
Sen svarar jennifer, artig som hon är, och svarar på vad som nu efterfrågas.
MEN, här kommer grejen! (där av versalerna), sen svarar inte personen i fråga på svaret. Ja, sofia, det kan finnas en fråga med i smset, till exempel "själv då?"

Sånt här gör jennifer lite upprörd. Smsa ni fel och kom på det när jag svara, ELLER?
Ne, nu måste jag nog gå och skära mig för att må bättre.

/jenne

p.s Bella, gör vad du vill me moneybrother, jag ska inte berätta något för anton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0