none of them move my intellect

Jobbar och jobbar och jobbar. Och suckar.

sofia: glassen funkar tyvärr inte
gäst: aha, inte mcflurry heller?
jo, för det är ju inte glass? (trodde inte man var tvungen att jobba här för att förstå detta men okej).

annan gäst: en hamburgare tack, hur mycket kostar dem?
sofia: tio
annan gäst: kronor?
sofia: nej, us dollar. (så sa jag inte, men nästan)
han var turist. I matten på lågstadiet fick vi lära hos hur SUPERVIKTIGT det är med enheter. Har alltid skitit i det. Men det är tydligen viktigt.

tredje gäst: en glutenfri hamburgare tack!
sofia: okej
tredje gäst: är den likadan som en vanlig hamburgare?
sofia: nej, precis likadan, vi bara säger att den är glutenfri. (så sa jag inte, men nästan)
sofia: öh, ja, fast med glutenbröd. (så sa jag)
tredje gäst: aha, jag vill ha en sån, fast utan bröd!
sofia: jaså vad ska då vara glutenfritt? gurkan kanske? en glutenfri gurka? (så sa jag inte, men nästan)

suckers. suck.
Får åtminstone känna mig vansinnigt smart i deras närvaro. det kommer något gott ur allt! Jadå.

// Sofia




Kommentarer
Postat av: Jenne

HAHAHA , usch va ja älskar dom där gästerna <3

fan va kaos de skulle va om du sa allt du tänkte .. XD

2010-08-11 @ 20:15:37
Postat av: Sofia

illa nog med att jag gör alla idiotförklarande gester; small medium or LARGE?!



:D

2010-08-11 @ 20:31:32
Postat av: Jenne

HAHAHA, ja ska börja me den sen ja me ;D

2010-08-12 @ 12:28:03
Postat av: Ulrika

Ja, ibland undrar jag om det är gästerna som tror att vi är intelligensbefriade eller om de faktiskt är helt seriösa när de öppnar munnen... :)

2010-08-17 @ 11:10:40
URL: http://unorman.wordpress.com
Postat av: Linea

Hahaha, gud vad underbart korkade människor det finns..!!

2010-08-19 @ 21:23:40
URL: http://linea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0