jävla klant

Idag är det fredagen den 13 och en sak till? Fuck you som viftar bort otursdagen som en irriterande bananfluga, det här är allvarliga grejer om man inte aktar sig. Jag har idag inte aktat mig;

Sak nr 1: Jag slår huvudet rätt in i pelaren på jobbet (obs inget klantigt ögonblick, endast ren otur)
Sak nr 2: Ramlar nästan ner i en brunn efter jobbet. JA! Ute på lastkajen stod en lastbil med en lång fet slang som ledde nerför trappan mot vårt omklädningsrum ner i en brunn utanför dörren till nyssnämnda omklädningsrum. Luktar avlopp. Fyra killar som vaktar slangen glor på mig när jag går nerför trappan. Känner pressen.
"Se upp så att du inte snubblar nu" säger en av dem i samma ögonblick som jag....halkar i en pöl, två centimeter från att dratta ner i avloppet eller vart brunnar nu leder.

Varsågoda, det var dagens. Se det framför er och garva, gör det bara.

// Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0