Vad ska vi göra med Henry?

NU sitter jag här, ska väl ta och torka håret snart annars kommer det bli bråttom, TROTS att det är två timmar kvar till bussen går mot gullmarsplan. Planerna för kvällen är att dra till svedmyra och närmare bestämt till Axel och chilla där för kvällen. Det låter som bra planer om ni frågar mig!
Efter det får vi se om jag möter upp Emil eller om vi drar oss hemåt vid olika tidpunkter. Hmpf.


Igår såg jag, Emil, Adde och Emils brossa Erik bio i "täbban". Inglourius basterds stod på schemat och den var .. ahh. Jag trodde bestämt att det stått komedi som filmens genre, och blev därför mycket förvånad när man fick se dem skära upp pulsådran på rasister och slå ner folk med baseball klubbor. Jag var alltså helt ute och cykla. Men den var helt okej, lite lebbig i slutet bara, häh.

Här har ni en trailer!


Igår hände två saker som va lite skumma, lite förolämpningsdag var det för mig och Emil. Första gången var när vi var inne på Carlings och Emil testade ett par chinos, som han dock beslutade att inte köpa och la dem därför på en hög jeans innan vi skulle smita ut ur butiken. Men vi blev stoppade av en snubbe i kassan, som ropade;
-Var de inte bra?
Emil svarade artigt;
-Nej, tyvärr inte.
Kassasnubben flina lite och tillade;
- Eller du kanske hade för liten ekonomi för dem?
Jag stod bara och gapade och undrade om jag verkligen hade hört rätt! Emil hörde dock inget alls utan sa bara:
-Va?
Men butiksbiträdet bara flinade och vinkade ut oss och önskade oss en trevlig eftermiddag.
Hur han vågade säga så har jag ingen aning om, bara förolämpar kunderna sådär? Hehe. Dock var det ju lite kul måste jag erkänna, och chinosen kostade närmare sjuhundra spänn. Men ändå!

Sen, nummer två, var när vi skulle in på bion. Jag gick i täten mot flickan som skulle riva av våra biljetter innan vi skulle in i salongen, men just som hon ska riva av min utbrister hon;
-Men vänta nu, hur gamla är ni?
Jag blev ställd, det är väl ingen klubb med alkohol vi ska in på?
-Öhhm, arton?
Svarar jag, lika tveksamt som jag hoppas frågetecknet fick det att låta i era huvuden.
De andra fyller i med;
- Nitton och tjugo!
Då nickade fröken bara och vi fick gå in. Grejen med det hela (varför jag tar upp det) var för att det var FEMTONÅRSGRÄNS på denna film. Femton! Vadå, tog hon oss som fjorton eller? Ne, jag blev lite smått upprörd och skyllde på att det var Emil som såg liten ut medans han skyllde tillbaka på mig och sa;
-Vad var det jag sa, du ser liten ut!
Hmpf.

Nej, torka håret var det nu, ja!

/Jenne

Kommentarer
Postat av: MAX !

HAHAHAHAHAHHA JENNE SER UT SOM FEMTON :D:D:D

2009-09-05 @ 19:18:52
Postat av: Jenne

Men sluta dåh ;( du om nån som skulle ha kul åt det där ! morr

2009-09-06 @ 19:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0