When I say "jump!", you say "how high?"

DÅ VAR MAN BACK TO BASICS. Eller något sånt där coolt som Christina Aguilera skulle sagt.
Grind fick uppdatera mig igår under en promenad, om vad jag missat för roligt under de få dagar jag varit borta. Eller "roligt" snarare.

Jag har då befunnit mig i Italiens huvudstad, där det var sjukt varmt, god mat och många italienare. Det sägs att killarna ska vara sliskiga där, men jag tyckte inte det var så stor skillnad från typ Creta eller Mallorca?

Det "skönaste" (angående killarna) var nog när jag, morsan och jonte gick på en gata och så stod ett kill gäng (tyjp två elklasser kan ni tänka er, alltså endast killar) och blockerade gatan. Det var rätt smalt och brossan blev lite nervös och ville byta gata. Det roliga var att desto närmare gänget vi kom, desto tystare blev dem och deras intresserade blickar byttes ut mot leenden. (Jag hade korta shorts, men inte SÅ korta?)
När vi va runt tre meter ifrån dem, sa morsan att vi skulle gå runt. Jag hade dock velat gå igenom, det hade vart lite "bered en väg för herren". Fast vi var två damer och en herre. Men killar prioriteras ju alltid ändå, så titeln hade väl förblivit densamma.

Wellwell, eftersom morsan bott där (för typ tjugo år sen), så ville hon visa oss runt lite. Så vi såg allt från kyrkor, till parker, till fontäner med stora Gudar klängandes på sjöhästar. Men det var fint, det känns som något man borde ha gjort någon gång i sitt liv. Vara lite kulturell sådär.

Spanska trappan (fråga inte vad den gjorde i Italien..)

St. Peterskyrkan

 Någon som sett Änglar &  Demoner?

Mycket gamla broar. Vattnet var sådär lagom fresh också..

Forum Romanum, utgrävd del av det gamla Rom

Colosseum

Mycket känd fontän som jenne såklart glömt namnet på.. (kolla magrutorna! Inte konstigt att han blev vattenGUD liksom. hähä)

Tillslut kom vi in i St.Peterskyrkan (blev nekade då vi hade ärmlösa tröjor och kjolat som gick ÖVER knäna. Hmpf)
Här tar jag och morsan på st.peters fot. Alla pilgrimar gör tydligen så (
vet ej varför,hm) och den har blivit så utsliten att de fått sätta dit en ny

Här posar jonte fånigt bredvid en stor fotboll som prydde ett torg vi bodde i närheten av. "Champions League final på onsdag" förklarade morsan. (Jag tror att hon snackar med nån fotbolls intresserad kille på nätet)

Sådärja, hoppas jag inte tröttat ut er och att ni vill besöka denna stad trots detta urval av hundratals bilder.
Nu ska jag städa, eller ah. Försöka iaf. Ja, jag är ledig idag! Det är i alla fall vad jag kallar mig...

//Jenne

p.s. köpte en ny klänning! *nöjd*



Kommentarer
Postat av: Lina

Ååå vad det ser härligt uut! :D

Vill också <33

2009-05-29 @ 07:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0