Saknar dig sen du försvann, saknar dig och känner mig halv

Jag vill också ha en studenhatt! Har ni märkt hur mycket förmåner denna vita huvudbonad ger med sig? De får skrika högre än dagisbarnen på bussen, de får hoppa över spärrarna utan att vakterna har hjärta att stoppa dem, de får springa runt med systempåsar utan att någon bryr sig. Men de tar ju studenten, det är okej att bada i fontäner i storstaden då. Det händer ju trots allt en gång i livet.
Precis som att fylla femtio. Eller tio eller dop. Listan kan göras lång. Hur som helst har jag kommit fram till att man ska ha studenthatt, då är alla så trevliga och ler när de ser på en, och man får gå före i kassan på ICA.

I fredags åkte min mor till storstan och brossan var och lana så det blev att mysa här med Jenny, Grind, Julia. Vi bakade lite och vid tolv tiden satt vid med tända ljus framför oss och snackade skit. Riktigt mysigt!
Och sen fick jag spontanbesök vid två tiden av Emil (från landet, hähä). 
Lördagen blev en mysdag och när Emil dragit så åkte jag till centralen för att möta min vän Sofia som jobbat klart lagom till sju. Hon tog med sig donken mat så vi satt och svullade på vår väg mot Tumba. Men väl framme vände vinden i våra huvuden och vi drog hem till Sofia istället och såg match och mös med äppelcider.

När det började mörkna ute så drog jag mig hemmåt, men först ett stop i Hammarbyhöjden, där det var lite folk hos Grind. Så kvällen avslutades med öl och massa blandad musik, allsång blev det.

O idag har jag städat, städat och städat i hela jäkla huset. Men det ger mig ett sommarlovskort så jag ska inte vara allt för bitter!
Nu ska jag dra mig mot ugnen och hämta pizzan och se tv!

/Jennifer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback